8.07.2023

Słów kilka o LO

 Witajcie!

Dzisiaj słów kilka o LO czyli Layoucie, potocznie scrapie.

Z angielskiego Layout to układ, sposób w jaki są rozplanowane elementy na określonej powierzchni. LO jest to przeważnie jedna strona, którą ozdabiamy w taki sposób, że wszystkie elementy tworzą spójną całość, opowiadają jakąś historię z naszego życia. Istotną częścią Layoutu jest zdjęcie, to wokół niego tworzymy kompozycję.

Najczęściej tworzy się Layouty w formacie 30,5x30,5 cm, czyli w takim rozmiarze jaki mają przeważnie papiery scrapowe. Przy tak dużej powierzchni do zagospodarowania można poszaleć :).

Kolejną wielkością odpowiednią i dość popularną dla Layout jest wielkość 20x20 cm.. Ale tak naprawdę LO możemy stworzyć w każdym kształcie, na każdej bazie. 

Layout nie musi być kwadratowy czy prostokątny, może mieć np kształt tamborka, taga, musi  tylko mieć odpowiednią wielkość, żeby można było na nim zbudować kompozycje.

Dla początkujących osób zrobienie takiej dużej pracy może być trochę przerażające, zwłaszcza jak robił tylko małe formy.

Ale wg mnie wielkość LO to jego zaleta  :). Im większa powierzchnia, tym większe możliwości, że możemy poszaleć i puścić wodza naszej kreatywności :). Poza tym nie robimy kompozycji na całej powierzchni Layoutu, tylko na jego wybranym fragmencie. 

Tematem scrapa może być wszystko, jakieś ważne wydarzenie w naszym życiu, wszystko to co nas dotyczy :). 

Pojedynczy Layout możemy komuś podarować w prezencie, możemy też zrobić go dla siebie, oprawić w odpowiedniej wielkości ramkę i powiesić na ścianie, albo postawić na komodzie. A jeżeli robimy dużo layoutów to są dostępne dedykowane albumy na tego typu prace :)


Po tak długim wstępie :)  chciałabym Wam pokazać mój Layout. 


Moim zamysłem przy tworzeniu tej pracy było, żeby była ona kwiatowa, nie tylko za sprawą kwiatów ręcznie robiony, ale też elementów do wycięcia. Mój layout ma dwie warstwy. Warstwa na której zbudowałam kompozycję jest wydarta z dołu i góry. Użyłam maski w kształcie zawijasów i stempel z napisami, który odbiłam dość niedbale w niektórych miejscach.



Tak jak widzicie, na moim Layoucie nie ma jeszcze zdjęcia, jest przygotowana biała mata, która zmieści zdjęcie 10x10 cm. I właśnie wokół tej maty budowałam swoją kompozycję :). Użyłam serwetki, którą przecięłam na pół i umieściłam po dwóch stronach maty. 




Kolejny etap to budowanie kompozycji  :)



Jak Wam się podoba mój Layout ?

Tworzycie tego typu prace?


Materiały jakich użyłam ze sklepu :)







Pozdrawiam




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz