3.22.2022

Wiosenna kartka z podwójnym otwieraniem i okienkiem.

   Cześć kochani.  Tutaj Karolina - Papierowy Wilk Karolina Grabska. Wiosna już coraz bliżej, dlatego dzisiaj chciałabym Was bardzo serdecznie zaprosić na tutorial w którym wykonam kartkę otwieraną podwójnie. Front kartki zawiera folię mocowaną pomiędzy dwoma ramkami, dzięki czemu po jednej i drugiej stronie uzyskałam efekt przeszklenia. 








W projekcie użyłam : 

https://przezokienko.pl/serwetka-13

https://przezokienko.pl/zestaw-6-ciu-galazek-typu-bazie

https://przezokienko.pl/zestaw-3-galazki-wiosenne-wzor-02

https://przezokienko.pl/tulipany-osobno-3-sztuki


   Ponadto papiery P13 ,,Akwakening" 06 i 07 ( arkusz grafik do wycięcia ), kwiaty ( moją są z foamiranu) klej, szybka do shakerów, papier bazowy, wstążka vintage, klej, nożyczki, taśma piankowa, taśma dwustronnie klejąca, gilotyna, nóż introligatorski, ołówek i  inne dodatki według uznania.



Przygotowanie bazy kartki

   Moja kartka będzie miała wymiary  zbliżone do formatu A5 . Kartę białego papieru bazowego przycinam do rozmiaru 21x28 cm i zginam na pół. Powstanie baza o wymiarach 21 x 14 cm. Dodatkowo z arkusza papieru scrapowego wycinam element o wymiarze 19.4 x 13.4 cm i biguję wzdłuż dłuższego boku pasek o szerokości 1 cm.

Okienko


   Nożykiem introligatorskim wycinam okienko . Moja ramka ma szerokość ok 1.5 cm. Identyczną ramkę tylko bez skrzydełka wycinam z pozostałego papieru scrapowego.





   Wycinam jeszcze jeden element z papieru scrapowego o wymiarach troszkę mniejszych niż baza mojej białej kartki ( 20,6x 13,6 cm ) i robię w nim nacięcie w odległości 8 mm od brzegu , długości 19.5 cm - tak, aby po wklejeniu skrzydełka do środka okienko znajdowało się po środku. Wklejam całość na białą bazę. 



Szybka

Od środka miejsce wokół ramki oklejam taśmą dwustronnie klejącą.





Przyklejam folię do shakerów a następnie przyklejam drugie wycięte wcześniej okienko.



Ozdabianie

   Przystępuję do ozdabiania mojej kartki. W centralnym miejscu przyklejam tekturkę - serwetkę 
(pamiętajcie, by nakładać klej, tylko na miejsca papierowe. Jeśli nałożymy go na szybkę będzie nieestetycznie wyglądał po drugiej stronie. Następnie po środku przyklejam wstążkę i dodaję warstwowo przy pomocy taśmy piankowej : tekturki, elementy wycięte z arkusza z dodatkami oraz kwiaty z foamiranu. 



   Mocuję wstążkę z tyłu kartki i ją również oklejam papierem scrapowym. Uznałam, że dodam troszkę koloru tekturkom, dlatego bardzo nieregularnie pomalowałam ją biało- różowymi farbami akrylowymi. Zrobiłam również splashe rozwadniając moje farbki odrobiną wody. Na sam koniec przykleiłam tekturowy napis.



Gotowa kartka

   Tak prezentuje się gotowa praca. Pierwsze otwarcie jest przeszklone, następnie mamy grafikę desek , którą częściowo widać przez okienko ( nie to nie może być przypadek)  😅. Dopiero dalej możemy wkleić życzenia .
Zapraszam Was serdecznie do  zainspirowania się i do używania PrzezOkienkowych tekturek.😀





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz