6.28.2022

Szybkie zakładki do książek


Hej Kochani, tu Patka z Fiu Bździu i Sól. Długo myślałam i kombinowałam, co by tu stworzyć na szybki fotototutek. Zaczęły się wakacje, a jak one to od razu beztroska… Nie wiem jak Wam, ale czas wakacji, urlopu, zawsze kojarzy mi się z czytaniem książek, leżakiem i nic nierobieniem. I tak o to zapaliła się lampeczka z pomysłem.

No dobra, najwyższa pora zabrać się za robotę, choć ciężko się myśli w takie upały. Postanowiłam, że zrobię 3 warianty zakładek i wykorzystam ścinki papierów z mojej pracowni.

Kochani zaczynamy od listy potrzebnych rzeczy :


Na początek zrobimy najprostsza wersję zakładki, dla osób które nie posiadają żadnych wykrojników.  

Zakładka z misiem

 
Ustaliłam sobie wymiar bazy zakładki (szeroka na 7 cm, długa - 19 cm). Moją baza będzie pasek z gładkiego papieru o gramaturze 300g, oczywiście może być inny, ale to już zależy od Ciebie. Następnie docinam z papieru ozdobnego dwa paski o wymiarach (szerokości 6 cm, długości 18 cm).

 
Jeden ozdobny papier przyklejam po jednej stronie bazy, drugi po drugiej i przystępuje do dekoracji. Na gotowej zakładce wymierzam środek, potem robię dziurkę dziurkaczem i przeplatam sznurek na frędzel. Ja, swój bawełniany sznurek rozczesuję i przycinam na jedną długość.  A żeby było jeszcze fajniej i bardziej spersonalizowanie możecie umieścić na odwrocie cytat.

No to jedna już za nami teraz pora na mój ulubiony kształt.

Zakładka z baletkami

Bierzemy dwa ścinki papieru bazowego, tak by zmieściły się dwa większe wykroje oraz fragment papieru scrapowego na dwa wykroje mniejsze.

Gdy mamy już wycięte nasze bazy przystępujemy do sklejania ich razem. Sklejamy ze sobą dwie bazy, następnie naklejamy papier scrapowy po jednym na każdą stronę.

Kolejno przyklejamy tekturkę - u mnie to baletki.

I podobnie, jak we wcześniejszej zakładce - wyznaczamy środek zakładki, robimy dziurkę na sznurek i go przeplatamy. I kolejne cudo mamy gotowe. 

 

Zakładka z sową

Pora na ostatnią i dosyć sporą zakładkę, do której wykorzystamy "zakładkowy" wykrojnik. Szykujemy to, co nam zostało.

Analogicznie do poprzedniej wycinam dwie bazy. Za pomocą wykrojnika wycinam z papieru scrapowego dwa kształty na tło.

Sklejam dwie bazy, potem naklejam na to papier scrapowy, doklejam listki i tekturkę. Mój wykrojnik już sam zrobił otwory na przeplecenie sznurka. Wiec tylko go przeplatam, rozczesuje i przycinam. Ta dam, gotowe!

Kochani co sądzicie o takiej formie scrapowania? U mnie zakładki przez pracownię przewijają się dosyć często. Wychodzi na to, że są jeszcze osoby, co uwielbiają czytać w wersji papierowej, a i są tacy co kolekcjonują takie cuda… 

 


Najczęściej jest  traktowana jako dodatek do prezentu albo niezobowiązujący upominek, który można spersonalizować. 


To co powiecie na takie cuda?

Patrycja



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz