11.15.2022

O tym jak Ania zaczęła sprzedawać pierniki.



 Cześć robaczki. Postanowiłam w dzisiejszym wpisie opowiedzieć Wam jak wśród tekturek i baz HDF natknęłam się na pierniki???

- Ale zaraz- jak to ? Czyżby Ania zaczęła je piec i sprzedawać?😄






   Jak wiecie tekturkowe wycinanki świetnie odwzorowują wszelakie kształty. Uzupełniając jakiś czas temu zapasy ze sklepu Przez Okienko  moją uwagę przyciągnęły pierniki. Tak przynajmniej pomyślałam w pierwszym momencie. Dopiero opis rozjaśnił mi więcej. To dwuwarstwowy produkt, gdzie wierzchnią warstwa jest tradycyjna tekturka a pod spodem uzupełnieniem jest baza z cienkiego, ale bardzo wytrzymałego materiału jakim jest 1 mm płyta kartonowa. Przyznajcie sami , że wyglądają bardzo apetycznie i realistycznie.                                

   Postanowiłam je wykorzystać zdobiąc Nimi moje pojemniki na pierniki 😊, które dzisiaj wykonamy od podstaw.

Podam Wam wymiary na dwa takie pudełka , oraz jak wykonać każdy inny rozmiar .

Zaczynamy od przygotowania materiałów

  Będziemy potrzebować :  Pierniczki choinki, serduszka 💓biały papier o gramaturze 250 g., wybrany papier scrapowy, dodatki wycięte z kolekcji, klej, nożyczki, ołówek, linijka, nożyk do wycinania kółek ( Ja swój kupiłam w markecie budowlanym) , wstążki, inne dodatki.

Baza

   Przygotowuję dwa rozmiary elementów. Możecie użyć większej kartki ( np. A3), albo skleić ze sobą dwie kartki A4.
Moje wymiary to 36x18 cm, oraz 34x21 cm. Wzdłuż krótszego boki zaznaczam ołówkiem 1 cm pasek, dla ułatwienia równego sklejenia, oraz biguję 1 cm skrzydełko wzdłuż dłuższego boku.



   Nacinam skrzydełka w sposób pokazany na zdjęciu, oraz wycinam spody. Dla moich pudełek okręgi będą miały 10.5 oraz 11.14 cm średnicy co daje promień 5,25 oraz 5,7 cm. Można to łatwo obliczyć. Wystarczy podzielić długość boku ( u mnie 35 i 33 cm - { 1 cm odjęłam na sklejenie} przez liczbę π czyli 3,14.) W taki sposób otrzymamy średnicę Naszego okręgu. Następnie otrzymaną liczbę dzielimy przez 2 i otrzymujemy promień. Zaznaczamy taką odległość cyrklem, bądź nożykiem do wycinania okręgów.

np. 35cm : 3,14 = 11,4cm : 2 = 5.7 cm
      33cm : 3.14 = 10,5cm : 2 = 5.25 cm



Sklejam bok pudełka a następnie doklejam okrąg od środka. Tak samo postępuję z pudełkiem drugim.


   Kolejnym krokiem jest przygotowanie pokrywek. Tutaj należy pamiętać , aby średnice kół były o minimum 2 mm większe. Ja postanowiłam wyciąć okręgi o promieniu 5,8 oraz 5,4 cm. Wycięłam też dwa paski o wymiarach 4 x 34.5cm oraz 4 x 37.2 cm. Wzdłuż dłuższego boku znów biguje 1 cm skrzydełko nacinając na Nim ,, trójkąciki , które służą do przyklejenia podstawy, oraz wzdłuż krótszego boku zostawiam 1 cm na sklejenie. Postępuję tak jak wyżej w obydwu pokrywkach.


Gotowe bazy pudełek.

Ozdabianie

   Do ozdobienia pojemników wybrałam kolekcję Craft O' Clock - Warm and Peaceful. Okleiłam wszystko wybranymi arkuszami.


   Następnie wycięłam dodatki dedykowane kolekcji i zaczęłam tworzyć kompozycję w której główną rolę pełnią oczywiście Nasze pierniki. Zdecydowałam się na choinkę i serduszko.
Na sam koniec dodałam brokatową złota wstążkę dla ozdoby, oraz okleiłam spód papierem scrapowym.



Gotowe. Wystarczy od środka zabezpieczyć papier np. folią spożywczą i oczywiście upiec pierniki :) Możecie równiez takie pudełeczka wykorzystać jako opakowanie prezentu.


  A jak Wasze przygotowania do świąt? Ściskam DT Karolina 💓  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz