3.14.2023

Słów kilka o ATC

 Witajcie!

Czy widzieliście już naszą wiosenną wymiankę ATC i zakładkami do książek?

Jeżeli nie, koniecznie zajrzyjcie na grupę. I mam nadzieję, że po dzisiejszym wpisie zgłosicie się do udziału w zabawie, do czego Was serdecznie zapraszam, bo to super sprawa i można poznać fajne osoby ;).

A więc co to jest to ATC?

Przygotowując się do tego wpisu, znalazłam w internecie informację, że prekursorem ATC był Vanci Stirnemann, szwajcarski artysta, który w 1996 roku zorganizował pierwszą wymiankę ręcznie zrobionymi kartami na wystawie w Zurichu. Także ATC ma już 27 lat.

ATC to Artist Trading Card czyli ręcznie wykonane artystyczne karty kolekcjonerskie. A więc można powiedzieć, że jest to taka wizytówka autora, przedstawiająca jego styl.

Jest to jedna z małych forma w scrapbookingu, która musi spełnić kilka wytycznych:

-przede wszystkim  ATC ma wymiar 2,5 na 3,5 cala ( czyli 8,9 na 6,4 cm)

- przód karty możemy ozdobić w dowolny sposób, dowolna techniką i stylem,

- na odwrocie karty umieszczamy informacje dotyczące:  tytułu pracy czy też tytułu wymianki, autora (czyli kto daną kartę wykonał), ilości kart w danej edycji, daty kiedy np. wymianka się odbyła i danych kontaktowych do autor ( czyli np. podanie FB, IG autora).

- tworząc serię ATC jedną kartę zostawiamy sobie  :) 

ATC to fajna forma, żeby wykorzystać  ścinki, które każda scraperka/każdy scraper na pewno w swoich zasobach ma :). No i mimo że to mała forma to można się wyżyć artystycznie przy ich tworzeniu :). 

 

W sklepie PrzezOkienko znajdziecie cały dział poświęcony ATC

 https://przezokienko.pl/wszystko-do-ATC

 

Ja w dzisiejszej inspiracji wykorzystam zestawy nowości wiosennych do ATC, stempel który znajdzie się na tyle moich kart, no i oczywiście tekturkowe  bazy do ATC.

 


 Pracę nad swoimi ATC zaczęłam od pobielenia gesso brzegów  baz.


Następnie okleiłam je  papierem scrapowym i odbiłam chlapania za  pomocą tuszu i stempla.




Na białej kartce odstemplowałam sobie  tył do  ATC. 


Zostało  tylko  ozdobienie i wypełnienie  tyłu   ATC  :).

I  tak  oto prezentują się  moje karty. Są dość  proste. Na każdej dałam kwiatka  z dwóch  zestawów  nowości, które  umieściłam w doniczce i dzbankach. Każde ATC dostało też napis. 







Materiały  ze sklepu

 




Pozdrawiam cieplutko





 



1 komentarz:

  1. Anonimowy14/3/23 15:43

    Małgosiu cuuudne ATC. No i niespodzianka dla mnie , że dotarłaś do informacji kto pierwszy zorganizował tak popularną teraz wymiankę ATC. Suuper!! Jeśli będziesz chciała się wymienić to ja chętnie.

    OdpowiedzUsuń