4.18.2023

Maski i ich wykorzystanie



 Witajcie!

Czy widzieliście już nowy produkt w Przezokienko?

Od niedawna są dostępne maski, w kilku wzorach, więc dzisiejszy wpis na blogu chciałabym poświecić właśnie im i sposobom, w jaki możemy je wykorzystać w naszych pracach. Zrobiłam też kartkę komunijną z użyciem jednej z masek ;).


Sposobów na wykorzystanie masek, a w zasadzie odbicie wzoru z masek jest kilka.


1. Tusze

To jest chyba najprostszy sposób przeniesienia wzoru z maski na papier czy też inny materiał. Potrzebny nam jest oczywiście tusz, jakaś gąbeczka, pędzelek.


2. Wszelkiego rodzaju pasty.

Na rynku dostępnych jest sporo past, które nadają się do pracy w maskami. Ja najczęściej używam pasty z Pentartu Light Modeling, jest konsystencji powiedziałabym gęstego jogurtu i fajnie się rozprowadza na masce. Do tego bardzo szybko wysycha. Fajną opcją są pasty, przeznaczone specjalnie do pracy z maskami, szablonami tzn. Stencil Paste. I o ile pasta Light Modeling jest w kolorze biały, o tyle Stencil Paste możecie kupić w różnych kolorach. Gęste gesso też się fajnie sprawdzi do pracy z maskami, dodatkowo możemy dodać do niego jakiś pigment, żeby zabarwić je na taki kolor jaki aktualnie potrzebujemy. Oczywiście do nałożenia pasty potrzebujemy jakiejś szpatułki.

3. Embossing na gorąco

 Tusze dają płaski efekt wzoru przez maskę. Natomiast, zarówno pasty, jak i embossing tworzą delikatny efekt 3d. Tusz do embossingu może być w zwykłym padzie albo w dabberze. Mi osobiście łatwiej było nałożyć tusz ze zwykłego pada przy pomocy szczoteczki niż dabberem. Wzór się odbił ładniej.



4. Pasta i embosing.

Ciekawym sposobem jest najpierw nałożenie pasty przez szablon i jak pasta jest jeszcze mokra, posypanie jej pudrem do embossingu i wygrzanie go.Wychodzi naprawdę fajny i wypukły efekt. Wygrzanie tego pudru trochę trwa, bo nie idzie tak szybko jak w przypadku normalnego embossingu, ale myślę że warto.


 
To tak w skrócie, w jaki sposób możecie wykorzystywać maski w swoich pracach. 
Maski można nakładać nie tylko na papier. Fajnie wygląda maska nałożona na płótnie, np na okładce albumu. 

Ja w dzisiejszej kartce wykorzystam wzór maski większej serwetki, którą wymebosowałam na kalce, wycięłam po konturach i użyłam w kartce :)
 

 
I tak oto prezentuje się moja praca.




Materiały użyte ze sklepu:








Pozdrawiam,
Gosia 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz