5.31.2022

Kartka "serduszkowa"


Cześć!
Witajcie w ostatni dzień maja, te piękny miesiąc już za nami. Dzisiejszy tutorial przygotowałam dla
was ja - Agnieszka z anezka.scrap.

Kartkę nazwałam "serduszkową", gdyż wiele różnych serc tutaj będzie. Do mojej inspiracji wykorzystałam przede wszystkim shaker box z ostatnich ślubnych nowości od Przez Okienko i to on gra tutaj główną rolę. Jeśli chcecie zobaczyć, jak osiągnąć taki efekt zapraszam dalej.

Do wykonania kartki będziecie potrzebować:

 

Przygotowanie shakera

Pierwszym krokiem jest sklejenie szejkera. W środku umieściłam trochę chrobotka w dwóch odcieniach: szarym i zielonym, dodałam złote szklane mikrokulki oraz odrobinę piasku dekoracyjnego. "Plecy" zrobiłam z kawałka papieru. Zaczynamy od shakera, dlatego, bo będziemy go potem odrysować, a taki już sklejony jest bardziej stabilny podczas odrysowywania.

Baza

Korzystam z bazy kraft okiennicy w kwadracie o boku 15 cm. Przykładam shaker-serduszko idealnie po środku naszej zamkniętej bazy w odległości od górnej krawędzi około 1,5-2 cm i odrysowuje ołówkiem jego kontur. Odrysowane połówki odcinamy.  


Bazę oklejam arkuszem z kolekcji "Wiosenny czar" (numer 8) to takie bardzo ładne jasne deski. Na początek wycinam dwa prostokąty 14,5x7 cm - będą do oklejenia skrzydełek bazy. Przykładam do naszej bazy i doklejamy za pomocą taśmy papierowej, aby nic się nie przesunęło.

Obracam na drugą stronę, aby widzieć wnętrze bazy i odrysowuję.

Wycinam z naddatkiem 2 mm, tak, żeby dookoła na całym skrzydełku była taka rameczka kraftowa. Tak samo postępujemy z drugim, można też wycinać od razu w dwóch skrzydełkach.

Jeśli wyjdzie nam bardzo krzywo, ja też tak zrobię bo nie jestem zadowolona do końca z mojego wycięcia, można poszarpać krawędzie. U mnie poszarpane będą tylko krawędzie serduszka. Oklejamy bazę na płasko, bez dystansu. Analogicznie postępujemy w przypadku środka bazy bądź nie musimy oklejać jej wcale.

Przyklejenie shaker boxa

Kolejnym krokiem jest przyklejenie shaker boxa do wnętrza kartki. Tutaj pomagam sobie również taśmą papierową, żeby skrzydełka mi się w trakcie nie podnosiły. Ustawiam shaker w środku wyciętego serduszka i przyklejam.

Dekoracja

Teraz przystępuję do dekoracji - kartka ma być jak najbardziej eco, dlatego znów ponownie wykorzystuję chrobotek, serduszka z kory. Na drugim skrzydełku przyklejam dwa serca tekturkowe. 

Kartka ma być z założenia do koperty, więc dekoracja jest minimalna, z uwagi też, aby nie odciągać uwagi od shaker boxa. Na koniec trochę chlapań białym gesso.

Tak prezentuje się gotowa praca, myślę, że to ciekawy sposób dekoracji kartki. Szczególnie w przypadku płaskich prac shakery robią świetną robotę! A nowości ślubne od Przez Okienko są tak piękne, że wręcz trzeba cały czas je podziwiać! 😆

Pozdrawiam Was serdecznie i mam nadzieję, że jutro też świętujecie. 😀


 

1 komentarz: